33. Međunarodni sajam turizma u Beogradu

Na Beogradskom sajmu održan je 33 međunarodni sajam turizma. Na najvećoj turističkoj smotri u regionu okupilo se 900 izlagača iz 43 zemlje. U isto vreme odžan je i Drugi sajam vina kao i Prvi sajam suvenira.

posetioci sajma turizmaucesnici-sajma

Beogradski Sajam turizma okupio je predstavnike turističke industrije iz celog sveta. Srbiju je prošle godine posetilo oko 700 hiljada stranih turista, a ukupna poseta povećana je 6 odsto u odnosu na 2009. godinu. Ipak, ima još mnogo prostora za napredak. U Srbiji se organizuju brojne značajne manifestacije koje treba afirmisati. Tako je svoje mesto na sajmu našla i Gradska turistička organizacija Kragujevac, koja je promovisala potencijale grada i okoline. Sve to u cilju boljeg promovisanja prve prestonice, zavičaja moderne Srbije i seoskih domaćina koji se bave turizmom.

Snežana Milisavljević direktor GTO Kragujevac

Snežana Milisavljević direktor GTO Kragujevac

  • Najveće interesovanje vlada za djačkim ekskurzijama, seoskim turizmom odnosno lovnim turizmom, a najzanimljiviji su Stragari čija ponuda predstavlja odličan spoj aktivnog odmora i mogućnosti da vidite okolne manastire – dodaje Snežana Milisavljević direktor Gradske turističke organizacije Kragujevac, da je tu zanimljiva i berba lekovitog bilja, šetnja planinarskim stazama. Eko i ruralni turizam je veoma prisutan u Šumadijskom kraju pa očekujemo i goste iz Amsterdama, a svoju turističku ponudu pokazali smo i na ovom sajmu turizma.

Hrvatska je zemlja partner na 33. međunarodnom sajmu turizma, a ovo partnerstvo će dodatno približiti turizam i privredu dve zemlje.

Niko Bulić direktor Hrvatske turističke zajednice

Niko Bulić direktor Hrvatske turističke zajednice

  • Hrvatska ima ekološki pristup kada je reč o turizmu, a zaštitu prirodnih i kulturnih potencijala želimo sada afirmisati kao nacionalno prirodno bogatstvo. Hrvatska ima 11 nacionalnih parkova prirode i 8 nacionalnih parkova i može se smatrati nacionalnim parkom Evrope – ističe Niko Bulić direktor Hrvatske turističke zajednice. Održivost turističkog razvoja jedna je od strategije razvoja hrvatskog turizma, a mi smo za sada nepotrošeni deo evropskog mediterana i zbog toga je Vlada donela nekoliko odluka i uredbi koje su pretočene u zakon o pravu gradnje i pravilima uspostavljanja prostornih planova kako bi sačuvali obale mediterana – ističe Bulić.

Na ovogodišnjem sajmu su svoj štand imale i Srbijašume, koji su po prvi put promovisali eko hranu Srbijašuma. Reč je organskoj hrani koju proizvodi radionica u Boljevcima, gde ima oko 30 zaposlenih. Ova godina proglašena je međunarodnom godinom šuma, pa su zato Srbijašume kao jedino preduzeće kome su šume osnovna delatnost, organizovati brojne akcije.

mapa-srbijasumeSrbijašume plakat

  • U martu imaćemo akciju dodele 15 hiljada sadnica, u ulici Knez Mihajlovoj, u aprilu akciju usvajanja drveća, a u ovoj godini akciji pošumljavanja pridružiće nam se škole i obdaništa. Planiramo i promociju šumskih lokacija u Srbiji, kako bi kroz filmove predstavili lokacije u Srbiji. Tu je i program bio hrane koji je napravljen od šumskih plodova, a prema rečima – Suzana Vasiljević PR u Srbijašumama, ove godine više ćemo raditi na promociji tih proizvoda, a konkurisaćemo za neki od evropskih fonodova da bi više ulagali u proizvodnju. Jedna od osnovnih delatnosti biće i ekološki turizam, a u ovoj godini bićemo više tržišno orijentisani – istakla je menadžerka za odnose sa javnošću tog preduzeća Suzana Vasiljević.

Na sajmu turizma predstavljena je i revizija Nacionalne strategije razvoja turizma. Revizija podrazumeva dalji razvoj turističkih kapaciteta u Srbiji, kao i mreža nacionalnih i lokalnih partnera.

Na 33. međunarodnom sajmu turizma za najbolju regionalnu turističku organizaciju proglašena je ona iz jugoistočne Srbije, dok je najbolja nacionalna organizacija Mađarska nacionalna turistička kancelarija (Hungarian National Tourist Office). Najbolja turistička agencija je “R/Tours”, dok je u kategoriji “zdravstveni turizam sa pratećim programima” izabrana Atomska banja – Gornja Trepča.
Među dobitnicima nagrada su i beogradski hotel “Kontinental”, etno-kompleks “Ognjište” Ljubovija, Turistička organizacija Novi Sad, dok je kompanija “Uniondrvo doo”, nagrađena u kategoriji “hotelska oprema”.

bugarska-turizam

turska-turizamPotvrđujući međunarodni karakter Sajma, Turistička organizacija Srbije je sa Beogradskim sajmom i turističkom organizacijom Beograda organizovala dolazak brojnih predstavnika medija i organizatora putovanja iz Velike Britanije, Italije, Belgije, Holandije, Francuske, Belorusije, Španije, Mađarske, Norveške, Finske i Slovenije.

You may also like...