Međunarodni kongres MVM 2010 u Kragujevcu
Na Mašinskom fakultetu u Kragujevcu danas je počeo tradicionalni međunarodni kongres posvećen motornim vozilima i motorima. Tokom tri dana naučnog skupa biće predstavljeni radovi brojnih stručnjaka iz zemlje i inostranstva. Ni ove godine nije izostala podrška Ministarstva za nauku i tehnološki razvoj, Grada Kragujevca i saradnika.
Tradicionalni međunarodni naučni skup Motorna vozila i motori organizovan je prvi put još 1979. godine. To je nastavak 13 Simpozijuma i dva Kongresa, pa ne čudi što je postao brend Mašinskog fakulteta.
-
Ovo je godina velikog jubileja Mašinskog fakulteta u Kragujevcu, 50 godina uspešnog razvoja i dostizanja nivoa koji je – prema rečima prof. Dr Miroslava Babića, dekana Mašinskog fakulteta, jedan od dominantnih u Srbiji a prepoznatljiv je u svetu. Povratak Fiata znači povratak automobilske industrije što će biti opšti pokretač industrijskog i ekonomskog razvoja grada Kragujevca i Srbije – dodavši da će i razvoj fakulteta biti prilagođen razvoju Fiata. Veliki broj radova koji će biti prezentirani ticaće se ekologije, a mi kao fakultet dosta vodimo računa o tome i to znanje o potrebi ekološkog pristupa i održivog razvoja pokušavamo da ugradimo u kulturu naših studenata.
Tokom tri dana kongresa biće izloženo 57 radova naučnih radnika i istraživača iz oblasti motornih vozila i motora od čega je 21 rad iz inostranstva. U radu kongresa učestvovaće eminentni stručnjaci u oblasti automobilske industrije Italije, Nemačke, Grčke, Poljske, Rumunije, Bugarske i zemalja sa teritorije bivše Jugoslavije.
-
Teme koje se obrađuju na ovom skupu su uglavnom obojene automobilom, bavimo se istraživanjem u oblasti automobilske industrije, ali je – prema rečima prof. dr Radivoja Pešića, predsednika Kongresa, primetan veći broj graničnih oblasti u automobilskoj industriji.
Tendencija je da se u okviru prijavljenih radova sve više, pored mehanike vozila i procesa u motoru, prostora da i oblastima kao što su ekologija, alternativna goriva, regulisanje, autoelektronike. Jedna od tema kongresa je i kako sprečiti da emisija izduvnih gasova iz automobila zagađuje životnu sredinu.
-
Postoje tri načina na koji se to radi, da se unapredi sagorevanje u motorima kako bi emisija bila što manje štetna, drugi način je – kako ističe prof. dr Giovanni Belingardi sa Politehničkog fakulteta u Torinu, kombinacija sagorevanja pri čemu se treba uvesti i deo elektro pogona na automobil kako bi se opet smanjila emisija izduvnih gasova i treći način je – dodaje on, da se sve to dovede u red kako bi se automobil učinio što lakšim.
Drugog dana Kongresa 8. oktobra biće održan i Okrugli sto pod nazivom ‚‚Istraživanje i razvoj u automobilskoj industriji Srbije”, u kome će učestvovati predstavnici Fijata, Manjeti Marelija, Udruženje proizvođača drumskih vozila Srbije, naučnici i istraživači sa Univerziteta i istraživačkih instituta Srbije, kao i predstavnici Regionalne privredne komore.