Seminar za nastavnike učitelje i vaspitače – BIORESCUE

U okviru Centra za ekološko obrazovanje i održivi razvoj, realizuje se projekat ”Obnavljanje i očuvanje biodiverziteta putem vršnjačke edukacije u gradu Kragujevcu”. Tim povodom održan je u Politehničkoj školi seminar koji je okupio vaspitače, učitelje i nastavnike u čijim će se obdaništima i školama sprovoditi projekat. Njihov zadatak je bio da se upoznaju sa materijalom koji će biti prezentovan deci predškolskog uzrasta i osnovcima.

 

U okviru projekta ”Obnavljanje i očuvanje biodiverziteta putem vršnjačke edukacije u gradu Kragujevcu”, učenici, inače članovi Centra za ekološko obrazovanje i održivi razvoj, radiće vršnjačku edukaciju. Učesnici seminara za nastavnike imali su priliku da se od strane profesora sa Prirodno matematičkog fakulteta, upoznaju sa očuvanjem biodiverziteta flore i faune naše zemlje, i nešto više saznaju o značaju biljnog geofonda, nakon čega će sve to prezentovati u svojim obdaništima i školama.

  • Nastavnici kragujevačkih škola imali su priliku da na seminaru čuju o značaju biodiverziteta flore naše zemlje, šta su to endemične i reliktne vrste i na koji način sačuvati diverzitet. Istakli smo i sve aspekte značaja biodiverziteta, počevši od toga koliko su biljke značajne za ishranu, u procesu fotosinteze, održavanju života na našoj planeti, u popravljanju degradiranih površina. Najvažnije je da naučimo najmlađe kako da sačuvaju biljno bogatstvo, govoreći im o značaju očuvanja biljnog geofonda – istakla je dr Marina Topuzović sa Prirodno matematičkog fakulteta.

Upoznavajući se sa pojmom biodiverziteta, na seminaru su saznali sve o slatkovodnom eko sistemu, koji je od izuzetne važnosti za raznovrsnost živog sveta.

  • Slatkovodni eko sistemi su od izuzetne važnosti, ali su ugroženi delovanjem čoveka, narušavanjem tih staništa, što direktno dovodi u pitanje opstanak i nastanak tih vrsta. Prikazao sam rezultate dosadašnjih ispitivanja pojedinih grupa, a posebna pažnja je istaknuta nastavnicima, da shvate koliko su se živi organizmi sa svojim karakteristikama adaptirali na uslove života, u različitim staništima. Pored toga objašnjeno je i na koji način se iz prirode prikupljaju uzorci, kako se obrađuju i tumače dobijeni rezultati, jer bez tih podataka ne možemo da imamo kompletnu sliku kakav je diverzitet odnosno bioraznolikost živog sveta jednog staništa – objašnjava dr Aleksanda Ostojić, sa Prirodno matematičkog fakulteta.

Uz pomoć nastavnika održaće se i radionice na terenu, sa učenicima osnovnih škola i decom predškolskog uzrasta i to na jezeru Šumarice i Botaničkoj bašti. U okviru ovog projekta pripremljena je i brošura koja je namenjena deci i nastavnicima, gde mogu da se nađu značajne informacije vezane za biodiverzitet i floru.

  • Radi se o praktičnom priručniku u kome mogu da nađu informacije o tome šta je biodiverzitet, njegovom značaju i praktične metode koje mogu da se koriste na terenu, što će umnogome pomoći učenicima prilikom radionica koje će se održati na jezeru Šumarice i Botaničkoj bašti – rekao je Milan Gabarić, rukovodilac Centra.

U takmičenju za najbolji herbarijum učestvovaće sve kragujevačke osnovne škole i obdaništa. Predstavljanje onog što su naučili tokom seminara i radionica sa svojim vaspitačima i nastavnicima, biće prezentovano tokom Zimskog kampa i Festivala ekološkog obrazovanja. Škole i obdaništa koji su dali najveći doprinos projektu, oplemeniće svoja dvorišta sadnicama koje poklanja Srbijašume. Projekat koji traje godinu dana realizuje se u saradnji sa Centrom za ekološko obrazovanje i održivi razvoj i Udruženjem Stakleno zvono, a već drugu godinu sve to finansijski podržava ambasada Republike Finske.

[nggallery id=53]

 

You may also like...