Terenska istraživanja vršnjačkih edukatora

Za članove Centra za ekološko obrazovanje i održivi razvoja inače srednjoškolce održane su radionice u Botaničkoj bašti Kragujevac i na jezeru Šumarice. Mladi ekolozi pripremaju se za vršnjačke edukatore u okviru projekta ”Obnavljanje i očuvanje biodiverziteta putem vršnjačke edukacije u gradu Kragujevcu”.

[singlepic id=908 w=550 h=267 float=center]

 

Budući vršnjački edukatori naredne nedelje vodiće dve radionice za osnovce, a početkom oktobra radiće i sa decom predškolskog uzrasta. Zahvaljujući profesorima sa Prirodno matematičkog fakulteta obišli su Botaničku baštu i Šumaričko jezero i videli, između ostalog, više predstavnika reliktnih vrsta velike starosti.

[singlepic id=897 w=170 h=128 float=right]

  • Srednjoškolci su danas mogli da saznaju nešto više o samom značaju botaničkih bašti, i tom prilikom su se upoznali sa aspektima značaja biljaka za život čoveka. Tako su mogli da vide jestive biljke, aromatične čajne biljke, zeljaste lekovite biljke, kao i divlje biljke tačnije autohtone vrste koje želimo da sačuvamo u Botaničkoj bašti u Kragujevcu. Ovde pre svega imamo više predstavnika tercijalnih relikata, a to su vrste koje su živele još u doba dinosaurusa kao i endemične vrste kao što su Pančićeva omorika. Ovo je bila i prilika da se dogovorimo kako da ova znanja prenesemo osnovcima, praveći razne kolaže – ističe dr Marina Topuzović sa Prirodno matematičkog fakulteta u Kragujevcu.

Ovaj projekat obuhvata i ispitivanje biodiverziteta na terenu, Edukatori su na jezeru mogli da vide primenu tehnike uzorkovanja za kvalitativnu i kvantitativnu analizu, različitih bioloških zajednica.

[singlepic id=896 w=170 h=128 float=right]

  • U okviru projekta ispitivanja biodiverziteta na terenu okupili smo se na jezeru Šumarice da vidimo sve ono što smo na teorijskom delu seminara čuli o raznovrsnosti živog sveta u slatkovodnim eko sistemima, i ono što je najbitnije o tehnikama uzorkovanja. Srednjoškolci na licu mesta moći će da vide kako se uzimaju uzorci za analizu različitih bioloških zajednica, a na ovaj način će steći neka osnovna znanja o tim različitim tehnikama koje se koriste na terenu. Budući da je ovaj seminar namenjen za vršnjačku edukaciiju, na taj način će oni moći da se pripreme da mlađim učenicima prenesu neke osnovne informacije – objašnjava dr Aleksandar Ostojić, sa Prirodno matematičkog fakulteta u Kragujevcu.

Zahvaljujući projektu, učenici su saznali i zašto je važno očuvati jedan ovakav eko sistem. Projekat ”Obnavljanje i očuvanje biodiverziteta putem vršnjačke edukacije u gradu Kragujevcu”, traje godinu dana. Ambasada Republike Finske odlučila je da ga finansijski podrži nakon uspešno realizovanog projekta podizanja svesti učenika o klimatskim promenama i energetskoj efikasnosti.

 

[nggallery id=54]

[issuu autoFlip=true width=420 height=200 backgroundColor=%23222222 documentId=110919132317-43724e34d4844b24b08ab20d913b0f2b name=prirucniok_o__obnavljanju_i_ocuvanju_biodiverzitet username=stakleno_zvono tag=biodiverzitet unit=px id=ea2898eb-c656-014f-54ca-39a5e00c220f v=2]

You may also like...