Srbija u mraku 60 minuta

Tokom akcije WWF Svetskog fonda za prirodu „Sat za našu planetu“ ljudi širom sveta isključili su svetla na jedan sat da bi pokazali kako zajedno možemo ublažiti klimatske promene i doprineti očuvanju prirode.

Ove godine preko 450 partnera se uključilo u akciju: gradovi, opštine, javne ustanove, kompanije, škole, organizacije civilnog društva, kao i brojne poznate ličnosti.

Tradicionalna manifestacija koja se već deset godina obeležava širom sveta, a osmi put u Srbiji, okupila je preko 7000 gradova. Beograđani su imali priliku da, pored impresivne i zanimljive 3D projekcije o klimatskim promenama na zgradi Starog dvora, uživaju i u nastupu gospel hora, ali i da ostave kreativne i motivacione poruke podrške akciji na specijalno dizajniranom zidu.

  • Želimo da skrenemo pažnju javnosti na nepotrebno i prekomerno korišćenje prirodnih resursa i smanjimo ekološki otisak. Isključivanje svetla na 60 minuta je samo simboličan doprinos akciji, ali svesnom i svakodnevnom uštedom energije, a time i prirodnih resursa, ublažavamo klimatske promene i doprinesimo očuvanju prirode. Građani širom sveta prepoznali su značaj održivog korišćenja energije, i ove godine se rekordan broj zemalja pridružio inicijativi, čak 178 zemalja – izjavila je Duška Dimović, direktorka WWF Svetskog, fonda za prirodu u Srbiji.

WWF i NVO Refugijum priredili su lepo iznenađenje i stanovnicima Novog Sada. Oni su na Trgu slobode okupljanjem, gašenjem svetla i paljenjem sveća simbolično pružili podršku inicijativi „Sat za našu planetu“ uz audio vizuelni performans talentovanih, mladih sugrađana. U saradnji sa NVO Prostor, WWF je Nišlijama organizovao prigodan zabavni program – prisutni u amfiteatru na keju mogli su da se opuste uz muzički nastup lokalnog benda, dečiji recital, plesne nastupe i ekološko-edukativnu predstavu učenika osnovne škole.

Akciju „Sat za našu planetu“ podržalo je Ministarstvo poljoprivrede i zaštite životne sredine, Sekretarijat za urbanizam, graditeljstvo, i zaštitu životne sredine, Grad Beograd, Grad Novi Sad i Savez gradova i opština Srbije, kao i mnogobrojne kompanije. Na društvenim mrežama značajnu podršku projektu dale su i brojne poznate ličnosti skrenuvši pažnju javnosti na značaj očuvanja planete.

  • Naša generacija je svedok posledica klimatskih promena kako na lokalnom tako i na svetskom nivou, naši sugrađani su direktno pogođeni posledicama poplava sa jedne strane, a sa druge strane ekstremnim sušama u poljoprivredi. Ovom akcijom upozoravamo da je planeta Zemlja naš jedini dom i ako je zajedno ne čuvamo, dovodimo u pitanje opstanak ljudske vrste – izjavila je Stana Božović, državna sekretarka.

Beograd se i ove godine priključio akciji koju smatramo i globalno i lokalno važnom, jer građanima daje mogućnost da nešto učine za svoj grad i celu planetu.

Sat za našu planetu ispred Starog dvora

  • Grad čini sve da gradske i druge institucije bar na sat vremena pogase svetla i uštede energiju, čime ćemo bar malo zaštititi Zemlju od emisije ugljen-dioksida. Kao i uvek, tesno sarađujemo sa nevladinim sektorom, pomažemo i podržavamo sve akcije koje Beograd čine lepšim – rekao je Goran Trivan, sekretar Sekretarijata za zaštitu životne sredine grada Beograda.

Milica Stefanović, predstavnica kompanije Coca-Cola takođe je istakla koliko su svakodnevne ljudske navike bitan faktor u rešavanju problema:

  • Coca-Cola je uz WWF od samog početka obeležavanja ove inicijative u Srbiji, i sjajno je videti koliko brzo se širi i prihvata ideja akcije „Sat za našu planetu“. Zaista, svako od nas, malim promenama svojih navika može da doprinese da naša planeta i dalje bude divno mesto za život!“ Pored partnera kompanije Coca-Cola, agencije New Moment i OH Illussions, u inicijativu „Sat za našu planetu“ uključili su se Maxi, Tempo, Shop&Go, Telenor, DM, Delta City, Tetra Pak, brojni hoteli, restorani, banke i škole – rekla je Milica Stefanovic.

Svetski fond za prirodu poziva javnost da svojim odgovornim ponašanjem brine o očuvanju planete, ne samo na dan obeležavanja akcije „Sat za našu planetu“, već i svakog drugog dana.

Izvor: WWF Srbija

You may also like...