Izbor za EKO automobil godine u Srbiji

Akciju izbora za eko automobil u Srbiji, petu godinu za redom organizuju agencija Metro Market, u saradnji sa Privrednom komorom Srbije, Agencijom za bezbednost saobraćaja i Auto moto savezom Srbije – Centrom za motorna vozila sa ciljem unapređenja zaštite životne sredine i očuvanja prirodnih resursa.

Akciju izbora za eko automobil u Srbiji

  • PKS je prepoznala važnost manifestacije, jer se često zanemaruje da su automobili među glavnim zagađivačima životne sredine. Na tržištu Srbije treba da se nađu ekološki podobni automobili, kao i oni u EU. Očekujemo dobar odziv i uvešće velikog broja proizvođača i uvoznika u Akciji izbora za eko automobil u Srbiji – rekao je Dušan Stokić, rukovodilac Centra za zaštitu životne sredine Privredne komore Srbije.

Filip Radović, direktor Agencije za zaštitu životne sredine upozorio je na veliki porast automobila na globalnom nivou, a time i izduvnih gasova, što je velika opasnost za životnu sredinu i zdravlje stanovništva. Ekološki automobili, po njegovim rečima, efikasan su odgovor na takvu situaciju jer je u Srbiji oko 20,1 odsto emisije azotnih oksida u vazduhu iz drumskog saobraćaja. Važno je da zajedno radimo na afirmaciji održivog automobilizma, poručio je Radović i izneo podatak UN da je 2010. u svetu bilo 755 miliona automobila, a da se očekuje da će samo Kina za dve decenije dostići taj nivo.
U konkurenciji 15 automobila, prema utvrđenoj metodologiji ocenjivanja i proračuna, biće izabran EKO automobil 2016. u Srbiji, sa najboljim performansama u odnosu na životnu sredinu. Ključni kriterijumi, u pogledu životne sredine, zajedno sa težinskim koeficijentima, po značaju su: potrošnja (30 odsto), emisija štetnih materija (30 odsto), mogućnost reciklaže (20 odsto), buka (10 odsto), zapremina motora (5 odsto) i snaga motora (5 odsto).

  • Namera organizatora je da izborom “zelenih” modela automobila i dodeljivanjem priznanja sa aspekta zaštite životne sredine, afirmiše trend i naglasi u kom pravcu treba da razmišljaju potencijalni kupci, ali i uvoznici automobila – rekao je Zlatko Mitić, direktor agencije Metro Market.

Do sada, titulu EKO automobil godine, poneli su: Honda Civic 5D I-DTEC (2012), Peugeot 208 1.4 e-HDI (2013), Dacia Logan MCV 1.5 dCi (2014) i Mazda 2 1.5d (2015).
Milan Božić, direktor Centra za motorna vozila AMSS, podsetio je da je završeno ispitivanje prvog električnog automobila u Srbiji, koji će u budućnosti moći da se voze na srpskim drumovima.
Za priznanje “Eko auto 2016” nadmeće se 14 novih modela automobila iz ovogodišnje produkcije: Alfa Romeo Giulia, Audi A4, BMW X1, Fiat 500, Honda HR-V, Kia Ceed, Mazda CX-3, Mercedes-Benz GLC, Opel Astra, Renault Megane, Subaru Outback, Suzuki Vitara, Škoda Superb, Toyota Auris i Volkswagen Touran.
Svečano proglašenje i dodela titule predstavniku proizvođača marke čiji je model proglašen za automobil sa najboljim performansama u odnosu na životnu sredinu – EKO automobil 2016. biće na predstojećem Salonu automobila od  17. do 23. marta 2016. godine.

You may also like...