Srbija u borbi protiv klimatskih promena
Fond Ecotopia, Sekretarijat za zaštitu životne sredine grada Beograda i Ambasada Kanade u Beogradu priključili su se kampanji pokreta 350 koji je pozvao stanovnike celog sveta da se uključe u događaj pod nazivom “Svetski dan akcije za klimu”, koji će se održati u subotu, 24. oktobra 2009. godine.
Cilj akcije je da se cela planeta pokrene i ujedini u misiji rešavanja klimatske krize sa jasnom porukom vodećim političarima da je ovo pitanje od neprocenjivog značaja.
Iako se “Svetski dan akcije za klimu” u svetu održava prvi put – Srbija je prilično aktivna. Na svetskoj mapi događaja povodom ovog dana www.350.org, osim akcije fonda Ecotopia i Sekretarijata za zaštitu životne sredine grada Beograda “Srbija u borbi protiv klimatskih promena”, našle su se i druge organizacije Udruženja građana “Zaštitimo Zvezdarsku šumu”, Fakultet ekologije i zaštite životne sredine, Union univerzitet i Asocijacija geografičara Srbije, ekološko društvo “Endemit” i mnogi drugi.
24. oktobra biće održano više od 4000 akcija u preko 170 zemalja sveta, a Srbija će svoj doprinos dati, između ostalog, i akcijom u OŠ “Ljuba Nenadović“ u naselju Žarkovo. Tog dana, u 12 časova, Sekretarijat za zaštitu životne sredine, Fond Ecotopija i Ambasada Kanade u Beogradu zasadiće 26 sadnica četinara i lišćara. Prisutnima će se obratiti Goran Trivan, sekretar Sekretarijata za zaštitu životne sredine, Srđa Popović, predsednik Skupštine Fonda Ecotopija i Kenet Suli, savetnik Ambasade Kanade.
Akcija u Žarkovu uvod je u kampanju fonda Ecotopia – “Šuma blista, šuma peva” koja je simbolično počela u maju 2009. godine na Međunarodni dan zaštite biodiverziteta. Cilj kampanje je pošumljavanja 10 ha terena sa 18000 sadnica u delu Nacionalnog parka Tara koji je pre nekoliko godina stradao u klimatskim promenama.
Kampanja je, pre svega, namenjena vozačima automobila koji će kupovinom posebnih sertifikata i nalepnica „Šuma blista, šuma peva“ posaditi nekoliko stabala u NP Tara i na taj način umanjiti zagađenje (CO2) koje ostaje iza njihovih automobila.
Poruka kampanje je: Zagadio – Posadio!