38. Međunarodni sajam turizma u Beogradu
Sajam turizma na Beogradskom sajmu je najveća i najznačajnija turistička manifestacija u zemlji i jugoistočnoj Evropi.
Simbol turističkog predstavljanja u regionu i nezaobilaznapolazna tačka za turističke radnike i posetioce, sajam uz visok profesionalni nivo u poslovanju, zadovoljavajući potrebe svih učesnika, ostvaruje svoje ciljeve privlačeći sve veći broj izlagača i posetilaca. Regionalni i međunarodni karakter Sajma turizma potvrđuje činjenica da sve veći broj izlagača i posetilaca dolazi iz svih delova sveta u želji da prisustvuju jedinstvenom događaju koji na jednom mestu okuplja ljude sa zajedničkim interesovanjima. Kao mesto direktnih susreta i globalne turističke ponude, opravdava mesto među vodećim savremenim, komercijalnim sajmovima turizma u svetu i ostvaruje značajne rezultate u broju ugovorenih poslova tokom održavanja manifestacije.
Više od 1153 izlagača iz 55 zemalja sveta ponudiće svoje turističke aranžmane za predstojeću sezonu, ali i druga putovanja za odmor, zabavu, rehabilitaciju, avanturu… Posetioci sajma imaće priliku da na jednom mestu dobiju sve informacije o aktuelnoj turističkoj ponudi, od najpovoljnijih first minute ponuda, preko ideja za predstojeću letnju sezonu, premijernih programa, aktuelnih spa vikend ili city break ponuda, egzotičnih destinacija i gradova, luksuznih destinacija i hotela, specijalnih party putovanja, poslovnih centara i kongresnih desavanja, ali i ski aranžmana u ovoj sezoni. U ponudi ovogodišnjeg sajma tradicionalno su i domaće destinacije i znamenitosti Srbije, kapaciteti domaćih hotela i odmarališta.
Države koje na Sajmu turizma u Beogradu tradicionalno promovišu svoje atraktivne destinacije su: Grčka, Egipat, Makedonija, Crna Gora, Hrvatska, Turska, Slovenija, Bugarska, ali i daleki Brazil, Indonezija… Prvi put ove godine turističke potencijale predstaviće Namibija, destinacija koja obiluje mestima i prizorima koji turistima oduzimaju dah i Malezija, zemlja bogate kulturne, fascinantne geografske raznolikosti i neukroćene prirode, egzotičnih vrsta biljaka i životinja i mnogobrojnih turističkih atrakcija.
Jedan od najvažnijih ciljeva manifestacije je predstavljanje Srbije, potencijala i prirodnih resursa, kulturnog bogatstva i primamljivih turističkih destinacija sa bogatim i raznovrsnim sadržajima za odmor, zabavu, zdravstveni oporavak, sport, rekreaciju, avanturu…Sa ciljem da učestvuje u razvijanju i jačanju potencijala privredne grane turizma i ugostiteljstva u Srbiji, sajam promoviše najnovije trendove i zbivanja u međunarodnoj turističkoj industiji i podržava veštine savremenog marketinga i promocije.
Zemlja partner ovogodišnjeg Sajma turizma je Slovenija. Po drugi put postignut ovaj vid partnerstva deo je prepoznavanja potencijala za razvijanju saradnje i unapređenju ekonomskih odnosa naših zemalja.
Pod sloganom “ZELENA. AKTIVNA. ZDRAVA.” predstaviće se zelena zemlja u srcu Evrope koja očarava svojom raznolikošću. Brojna skijališta čine je nadaleko poznatom za sportski turizam. „Sa prirodom do zdravlja“ moto je koji povezuje 15 slovenačkih termi, a primorski gradovi i kapaciteti za kongresni turizam pružaju brojne mogućnosti za poslovne ljude, porodice, ali i ljubitelje aktivnog odmora tokom svih godišnjih doba.
Turistička organizacija Srbije na domaćem i inostranom tržištu promoviše celinu turističke ponude naše zemlje, a uz to se svake godine posebno promoviše određena tema. Tema za tekuću godinu je „Dunav i vodeno blago Srbije“. Posebna pažnja biće posvećena 160. godišnjici rođenja velikog srpskog naučnika Nikole Tesle.Pod sloganom „Taste Serbia“, nedelja 21. februar, osmišljen je kao gastronomski dan i sveobuhvatna prezentacija Srbije i Beograda u hali 4 Beogradskog sajma. Tada će posetioci svim čulima uživati u ukusima i mirisima gastronomske ponude svih krajeva Srbije, kao i beogradskih opština u okviru zajedničkog nastupa.Turistička organizacija Srbije tradicionalno će na svom štandu organizovati kviz za posetice „Koliko poznaješ Srbiju”