Međunarodni sajam turizma u Beogradu

Na Međunarodnom sajmu turizma, najvećoj turističkoj manifestaciji u Jugoistočnoj Evropi, svoje turističke ponude predstavlja više od 1.000 izlagača iz 54 zemlje. Zemlja partner ovogodišnjeg Sajma turizma je Indonezija i ona je prva azijsko-pacifička država koja je partner te manifestacije. Uz 36. Međunarodni sajam turizma, jednu od najposećenijih i najatraktivnijih manifestacija, na Beogradskom sajmu svečano su otvorena još tri sajma – vina, hotelsko-ugostiteljske opreme i suvenira.

Međunarodni sajam turizma u Beogradu
Tom prilikom potpisan je Memorandum o saradnji u turizmu između Srbije i Crne Gore. Dokument su potpisali vršilac funkcije ministra privrede u Vladi Srbije Igor Mirović i ministar održivog razvoja i turizma Crne Gore Branimir Gvozdenović. Potpisivanjem memoranduma stiču se uslovi za intenziviranje saradnje u svim aspektima u kojima je to važno za razvoj turističke privrede i Srbije i Crne Gore.

vršilac funkcije ministra privrede u Vladi Srbije Igor Mirović

  • Nadam se da će Memorandum biti važna osnova za konkretne projekte. Jedan deo turističkih organizacija Srbije i Crne Gore već ima veoma dobru saradnju – rekao je Mirović i dodao da je turizam jedna od najvažnijih privrednih grana, i u Srbiji, i u Crnoj Gori.

U Srbiji je u 2013. godini ostvareno milijardu dolara direktnih prihoda od turizma, što sa indirektnim prihodima čini značajan privredni potencijal Srbije. Memorandum definiše način kako da prate turističke projekte, kako da pojačaju tržište iz Srbije ka Crnoj Gori, ali i kako da zajednički rade na projektima.

ministar održivog razvoja i turizma Crne Gore Branimir Gvozdenović

  • Crna Gora kao jedna od najbrže rastućih destinacija ima veliki interes da se razvija čitav region, da zajednički pojačavamo ne samo nacionalne ekonomije, nego da pojačavamo i regionalne ekonomije i na taj način kao region povećavamo svoju konkurentnost u odnosu na druge prostore – istakao je Gvozdenović.

U okviru predstavljanja Republike Srpske na Međunarodnom sajmu turizma u Beogradu predstavila se Banja Luka, kao administrativni, kulturni i duhovni centar Srpske. Sa narodnim običajima i tradicijom srpskog naroda, koji je vekovima čuvan, beogradsku publiku su upoznali članovi Kulturno-umjetničkog društva “Piskavica” koji su izveli saborske igre, scenski prikaz srpske slave i niz muzičkih numera.

U isto vreme na štandu Turističke organizacije Republike Srpske, potencijalni turisti mogli su pogledati Izložbu suvenira o temi “Tradicija i običaji srpskog naroda u Krajini”. Zaljubljenici u dobar zalogaj i kapljicu u sklopu gastro ponude grada na Vrbasu bili su u prilici da probaju čuveni banjalučki ćevap, sir “Trapist” i pivo “Nektar” i da ih ugoste predstavnici Turističke organizacije Srpske i Predstavništva Republike Srpske, koji su i organizovali predstavljanja Republike Srpske na Sajmu.

direktor Turističke organizacije Banja Luka Ostoja Barašin

  • Nakon uspješnog nastupa u Beogradu u Banja Luku “doći mnogi, koji je ne poznaju i da će se u nju vratiti oni koji su je već zavoleli – rekao je direktor Turističke organizacije Banja Luka Ostoja Barašin.

Na Sajmu su se predstavila i Slovenačka prirodna lečilišta. Na dodiru Alpa i Mediterana, Krasa i Panonske nizine priroda u Sloveniji bila je posebno darežljiva blagotvornim vodama. Slovenački termalni izvori nudili su užitke još starim Rimljanima, a 15 slovenačkih prirodnih lečilišta danas spadaju među najjače turističke adute Slovenije.

Na Sajmu vina učestvovalo je više od 140 izlagača iz 13 zemalja. Na toj manifestaciji učestvuju proizvođači vina i opreme za vinogradarstvo i vinarstvo iz Hrvatske, Slovenije, Makedonije, BiH, Crne Gore, Portugala, Švedske, Bugarske, Austrije, Grčke, Italije i Francuske. Osim onih koji već tradicionalno promovišu svoje destinacije, ove godine na Sajmu turizma u Beogradu predstavile su se i Argentina, Albanija, Alžir, Brazil, Ujedinjeni Arapski Emirati, Malezija, Iran, Indija, Portugal i Rumunija.

You may also like...