Proces izdavanja dozvola za upravljanje otpadom
U organizaciji Centra za evropske integracije Beogradske otvorene škole, a u saradnji sa Udruženjem građana ”Stablo” i Službom za zaštitu životne sredine organizovan je u Kragujevcu diskusioni forum na temu ”Proces izdavanja dozvola za upravljanje otpadom”.
Tom prilikom okupili su se svi relevantni akteri, od predstavnika lokalnih samouprava i privrede, a u cilju dobijanja liste preporuka koje treba da pruže, kao i realnih smernica za izradu primenljivih lokalnih planova za upravljanje otpadom. Cilj foruma je da se svi koji se nalaze u tom lancu upoznaju sa novinama koje ti propisi donose.
U okviru projekta ‘’Održiva politika životne sredine na lokalnom nivou, ka efikasnom i odgovornom upravljanju urbanim zajednicama u Srbiji’’, na diskusionom forumu pod nazivom ’’Proces izdavanja dozvola za upravljanje otpadom’’ svi koji se nalaze u tom lancu mogli su da se upoznaju sa novinama koje ti propisi donose. Govorilo se o izdavanju integralnih dozvola operaterima za upravljanje otpadom. Za taj posao nadležno je Ministarstvo životne sredine i prostornog planiranja. Do sada je izdato oko 150 dozvola za upravljanje otpadom, od čega je 25 odsto izdato operaterima koji se bave sakupljanjem, transportom, skladištenjem i tretmanom opasnog i neopasnog otpada.
-
Nismo izdali više dozvola iz prostog razloga što operateri koji vrše više delatnosti, nisu dostavili dokumentaciju koju je Zakon propisao – objašnjava Radmila Šerović, predstavnik Ministarstva životne sredine i prostornog planiranja. To je lista dokumenata, među kojima je najviše problema bilo sa radnim planom o upravljanju otpadom ali i dobijanjem saglasnosti na studiju uticaja na životnu sredinu, kada je reč o opasnom otpadu odnosno dobijanjem rešenja da nije potrebna izrada studije kada je u pitanju neopasni otpad – dodaje ona.
Cilj ovog foruma je da se predstavnici lokalnih samouprava, privrede i nevladinog sektora upoznaju sa najnovijim propisima iz oblasti zaštite životne sredine. U Gradu Kragujevcu imamo oko desetak operatera koji su podneli zahtev za izdavanje dozvole za upravljanje otpadom.
-
Od novembra prošle godine svi operateri su bili u obavezi da prijave svoje delatnosti, a nakon toga sledi postupak za izdavanje dozvola, gde je – prema rečima Dragana Marinkovića šefa Službe za zaštitu životne sredine, tačno propisano koju sve dokumentaciju i uslove treba da ispune za dobijanje ove dozvole. U suprotnom operateri neće moći da se bave tom delatnošću i da sklapaju ugovore o preuzimanju otpada, ukoliko ne budu imali dozvolu za upravljanje otpadom.
Svi oni koji su prijavili delatnosti u zakonom propisanom roku, a to je do 23. novembra prošle godine, takođe su u procesu dobijanja integralne dozvole, a do trenutka izdavanja dozvole mogu da obavljaju svoju delatnost.
Na današnjem diskusionom forumu, nakon upoznavanja sa novim propisima i razmene iskustava u njegovoj primeni, urađena je simulacija izdavanja dozvole za upravljanje otpadom, u čemu je stručno pomogao Branislav Galešev iz resornog ministarstva.